ویدئو | پل سیاهکلرود گیلان براثر سیل مسدود شد (۸ مرداد ۱۴۰۳) رگبار باران در ۱۷ استان ایران همراه با وزش باد شدید در جنوب کشور طرح ملی حقوق یاران برای خدمت رسانی تخصصی حقوقی و قضایی به جامعه تدوین شد انفجار مرگ‌بار در خانه‌ای ویلایی در بابلسر | فوت ۶ نفر از اعضای خانواده ایجاد پارلمان محیط زیست یک ضرورت برای نجات آب در دولت چهاردهم باشد بنی صدر و رجوی چگونه از ایران فرار کردند؟ دستگیری متهمان جنایت در مقابل آرامگاه فردوسی + عکس چهار میوه را شب‌ها نخورید آموزش دستور العمل‌های بهداشتی به بیش از ۵ هزار نفر از موکب‌داران در مشهد توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی در سال تحصیلی جاری | دریافت وجه از والدین در مدارس دولتی در صدر شکایت ها وقوع گردوخاک در جاده‌های شرقی خراسان‌رضوی (۸ مرداد ۱۴۰۳) امدادرسانی اورژانس به ۱۴ مورد گرمازدگی در سه روز اخیر در خراسان‌رضوی افزایش سفر‌های جاده‌ای به خراسان‌رضوی در تیر‌ماه ۱۴۰۳ انتشار فراخوان ویژه تشکل‌های مردمی برای ارائه طرح در خصوص آسیب‌های اجتماعی پرداخت هزینه‌های پروتز برای مردم زیاد است، بیمه‌های پایه اقدام کنند برای حفظ جان خود، در مناطق حفاظت‌شده شنا کنید آزادی ۱۹۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در خراسان‌رضوی از ابتدای امسال تا ۶ مرداد ۱۴۰۳ هشدار سازمان غذا و دارو در خصوص فروش محصولات دفع‌کننده حشره عامل بیماری تب دنگی کاهش ۱۱۰ هزار نفری دانش‌آموزان ورودی پایه اول دبستان نسبت به سال گذشته آخرین وضعیت تب دنگی در مشهد و خراسان‌رضوی (۸ مرداد ۱۴۰۳) سرگذشت تلخ جوانی که توزیع کننده مواد مخدر در مشهد شد
سرخط خبرها

توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی در سال تحصیلی جاری | دریافت وجه از والدین در مدارس دولتی در صدر شکایت ها

  • کد خبر: ۲۴۱۷۷۰
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی در سال تحصیلی جاری | دریافت وجه از والدین در مدارس دولتی در صدر شکایت ها
مدیرکل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، تعداد ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی چاپ و توزیع می‌شود و تاکنون ۷۶.۴۵ درصد دانش‌آموزان کتاب‌های درسی خود را سفارش داده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مجتبی هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پروژه مهر از جنس راهبری است و موضوعاتی مانند توزیع کتاب‌های درسی، سامان‌دهی نیروی انسانی و ثبت‌نام را در بر می‌گیرد.

وی افزود: امسال بیش از ۱۰ جلسه هماهنگی با استان‌ها داشتیم تا فرایند آماده‌سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید به‌درستی طی شود. در این راستا، هزار و ۴۹۱ پروژه آموزشی شامل ۶ هزار ۸۶۰ کلاس درس و یک میلیون ۶۸ هزار مترمربع افتتاح می‌شود. دستورالعمل ثبت‌نام اتباع نیز به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید در پایه‌های مختلف تحصیلی وارد مدارس می‌شوند، عنوان کرد: دانش‌آموزان میان‌پایه پس از درج نمره قبولی به صورت خودکار ثبت‌نام شدند که بر این اساس از رفت‌وآمد حدود ۱۲ میلیون نفر از والدین جلوگیری می‌شود.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص آمار دقیق کمبود معلم در مدارس گفت: مهاجرت، اتباع، سیاست‌های جمعیتی و مرگ‌ومیر در تعداد نیروی انسانی تأثیرگذار است. سامان‌دهی نیروی انسانی را از هفته گذشته آغاز کردیم تا مشخص شود هر معلم باید به کدام مدرسه برود. تعداد کمبود معلم به طور دقیق در شهریور اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از مدارس دولتی از والدین هزینه دریافت می‌کنند، تصریح کرد: یک قاعده و قانون داریم که مدارس دولتی فقط باید پول کتاب را از والدین دریافت کرده و نباید هیچ هزینه دیگری دریافت کنند.

هاشمی ادامه داد: تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ شکایت در سامانه آموزش و پرورش برای دریافت وجه در مدارس دولتی از والدین داشتیم که نظارت لازم صورت گرفته و اگر تخلفی بوده، برخورد لازم انجام شده است. بیشترین موضوع شکایات دریافت وجه از والدین در مدارس دولتی، محدوده‌بندی جغرافیایی و آزمون و مصاحبه غیراستاندارد برای ثبت‌‌نام بوده است.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که اگر مدارس از والدین وجهی دریافت کرده باشند، آیا باید این هزینه را به خانواده‌ها برگردانند یا خیر، بیان کرد: اگر والدین دچار ضرر شده باشند، باید این ضرر جبران شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->